Monday, June 1, 2009

突然而來的死亡!

昨天, 聽朋友說, 她的叔叔突然之間過世了..沒有任何症狀, 就這樣走了..

最近, 好像都聽到很多這樣的消息, 年紀輕輕, 建健康康的, 都會突然間, 昏倒, 之後就走了..

是我們的生活習慣問題, 還是上天要提醒我們, 要珍惜每天的日子? 我不知道!

現在的我, 每天醒來, 都覺得真好.. 我還活著... 因為很多事情還沒做, 很多地方我想去...

就讓我們每天都活得像世界末日的最後一秒一樣吧! 這樣, 應該是無悔了! 我希望我能做得到!

4 comments:

  1. Now... u know y the H1N1 come out... It is because of civilization. It is because of modernization. It is because what we call better life.

    Now, we have to value everything that we have, recording as many thing as we can before it is extinct. This is one of the sad thing... and we are the contributor and the environment is forcing to do so... in other word... no choice. That is reality.

    That's why I have a plan to escape from this illusion life but have to get self-sufficient first.

    ReplyDelete
  2. 對阿... 就像之前看的那部戲, 真的像是環境在報復我們, 因為我們一直都在傷害它... ~~~無奈~~~

    ReplyDelete
  3. 突然!最近我常接到很突然的消息,例如我身边的朋友突然怀孕、突然离职、突然结婚、突然失约,太多突然在我身边经过了,渐渐的感到无奈与麻木!
    之所以要好好珍惜每一天,因为当下的我们还活着!还活得好好的!

    ReplyDelete
  4. 對阿...好好過活吧...你也別煩太多了...就隨緣吧!

    ReplyDelete